Řidič Turek - postrach spravedlivých
Turek se vyfotí, nejspíš v Německu, kde je to zákonem povolené, jak jede 200 km za hodinu, a dá to na síť, aby to každý mohl vidět. Mezi prvními, kdo na to skočí, je paní Nerudová. Bez zaváhání – v rámci své, zdá se, trvale zvýšené morální senzitivity – bleskově komentuje, že jde o sobeckého machra. Naznačuje, že je to bezohledné vůči těm, kteří si mohou dovolit jen pomalejší ojetiny.
Následně se dozvídám, že věc prověřuje česká policie a že údajně má být rychlost naměřena v Česku. Očividně nikomu z nich nepřijde na mysl, že to tam dal schválně. Trochu provokuje, trochu si dělá reklamu – jinak by přece raději seděl potichu v garáži a omalovával si velikonoční vejce nebo pletl pomlázku.
Druhý den se v tisku objevují články, že to nebyl ojedinělý případ. Píše se, že Turek měl už dříve jezdit až 300 km/h, v Čechách. Bez ohledu na národnost je docela logické se ptát: Jak je možné, že někdo na našich silnicích může opakovaně jezdit 200 nebo 300 kilometrů za hodinu?
Obecně řečeno, lidé mají někdy sklon k páchání trestné činnosti. Od toho máme stát, policii, státní zastupitelství, soudy – ty by se měly starat o dodržování pořádku. Pokud Turek, Rus, Ukrajinec nebo Němec jezdí rychleji, než je povolené, je to porušení zákona a mělo by to být řešeno. Pokutovat, sankcionovat, aby podobným ptáčkům na to přešla chuť.
Pokud má paní Nerudová pravdu a pokud mají pravdu média, která nám tvrdí, že Turek jezdil 300 km/h po našich dálnicích, pak je to přímý důkaz toho, že dopravní policie nekoná. A to se ještě mluví o tom, že jí přidají.
Turci, kteří původně přišli do Německa jako gastarbeitři, se už z velké části integrovali. Dnes tu žijí druhé nebo třetí generace, mluví německy a jsou platnou součástí společnosti.
To ale neznamená, že bych chtěl omlouvat fakt, že v roce 1453 Turek dobyl Konstantinopol – poslední východní výspu starého Říma. Jen si to představme: státní celek, který trval od roku 753 př. n. l. až do roku 1453. To si dneska v médiích a v Poslanecké sněmovně připomínáme jen velmi málo.
Až po takové době Turek Konstantinopol skutečně dobyl. Kdyby k tomu nedošlo, asi by se o něco opozdil nástup renesance v Itálii – ale pravoslavní křesťané by zase nemuseli jezdit slavit Velikonoce do Kyjeva nebo do Moskvy. Místo toho by mohli jezdit do Byzance a spojit to s koupelí v teplém Černém, Marmarském nebo Středozemním moři. Jenže naši dopravní policii to, zdá se, nijak zvlášť nepálí.
Celá situace se dá zpřehlednit i matematicky, s přihlédnutím k podobnému dopravnímu přestupku ministra Výborného. Ten na padesátce v Heřmanově Městci jel 92 km/h.
Pro matematizaci celé situace použiji známou Výborného KO-funkci – zkráceně VÝKO (v Sudetech známější pod názvem DEKL) a pracuji s následujícími hodnotami:
Výborný: 92 - 50 = 42
Turek: 238 - 130 = 108
Dosadím do vzorce VÝKO (Tu/Vý) a přičtu konstantu 0,15 (současné preference lidové strany). Výsledek je 2,72 – což je hodnota, která se po zaokrouhlení blíží Eulerovu číslu.
Výpočet je triviální a není třeba ho dál dokazovat. To by snad mohlo přesvědčit i exaktněji orientované spoluobčany, kteří jinak oprávněně nedůvěřují pouhé verbální argumentaci.
S ohledem na výše řečené si stále nejsem jist, že Turek opravdu jezdí po našich dálnicích 325 km/h. Nemohu uvěřit, že je naše dopravní policie až v takovém srabu. Spíš se kloním k variantě, že má jistou zvrhlou radost z reakcí paní Nerudové a našich médií.
Co však Turkovi nikdy neodpustím, je dobytí Konstantinopole. To mi vážně neměl dělat.
Zdroj:
Seznam Zprávy: Další záběry: Turek jel dříve u Ostravy 325 kilometrů za hodinu.
Turek svištěl po dálnici 238 km/h: Sobecký machr, soptí Nerudová. Europoslanec se jí vysmál
Výborný - Heřmanův Městec