Blogosvět.cz logoBlogosvět.cz logo

Hovory s robotem a docent Chocholoušek

roboti na infolinkách, operátoři a blázinec

Dnes jsou hovory s robotem běžnou záležitostí. Voláte-li do velkého korporátu jako mobilnímu operátorovi, bance, pojišťovně nebo dodavateli energie, téměř vždy mluvíte s robotem. Vyslechnete si, že hovor je monitorován a pak stisknete číslo podle nabídky, kterou si vyberete.


Pak obvykle posloucháte hudbu a pak (když máte štěstí a hlavně trpělivost) se sladkým hlasem ozve žena či muž, který se představí celým jménem a mile se Vás zeptá „jak Vám mohu pomoci?“

Pak začínáte řešit Váš problém, pokud tedy nejste z nějakého problému, kvůli kterému voláte na příslušnou infolinku (protože jinam Vás to nepustí) rozpálen do běla a bylo by s podivem, kdybyste se během čekání na Godota, tedy člověka, nerozpálil ještě víc. Obzvlášť po větě „jak Vám mohu pomoci?“. Často to bývá totiž tak, že ten problém Vám způsobí onen korporát, že změní podmínky, že vyžaduje, co dosud nevyžadoval, že ukončil Váš smluvený tarif a nabízí lepší, dražší, ale za to kvalitnější službu, kterou jste nechtěl. Nevyužíváte např. data a oni vám je zdvojnásobí a o 20 % (jak výhodné, že?) zvednou cenu.

Ne. Nezabije Vás to, ale většinou naštve. Je to od korporátů jednoznačný nátlak. Nějaký manažer tam dostal nápad a hned ho realizuje. On má za úkol zvyšovat zisky, a tak se snaží. Taky, proto, aby si přišel na odměny. To celkem chápu, ale říkám tomu manažerský záchvat, protože takový manažer korporátu je doslova zachvácen vymýšlením. A obvykle vymyslí nesmysl. Nebo aspoň mně to smysl nedává, protože jsem byl spokojen s tím, jak to fungovalo dosud. A chci se zeptat, proč to sakra nemůže fungovat stejně dál? Protože pokrok?

Přidej do kroku kvůli pokroku a pak skončíš u docenta Chocholouška. Psychicky náročné hovory s robotem je snad přímá cesta k Chocholouškovi. Když už teda se dostanete k „jak vám mohu pomoci“ operátorovi a svěříte mu svůj problém, buď Vám vysvětlí, proč to nejde, nebo Vás přepojí na nějakého experta. A tady Vám nejčastěji hrozí, že se spojení přeruší. Tím je Váš problém vyřešen.

Chcete si stěžovat na operátora, banku, ČEZ apod.? Můžete nejlépe na lampárně hlavního nádraží. Jistě, můžete měnit operátory, banky, dodavatele energií jako ponožky, nebo se můžete obrátit na „nezávislou a spravedlivou“ justici (cha cha cha). To už je fakt lepší zajít za docentem Chocholouškem. Ono se z těch korporátů nezbláznit, snad ani nejde.

Mám celkem rád robotku EMU, ta se mi ozve, když vypnou proud a já volám na ČEZ poruchy a většinou se dozvím, že je porucha v naší lokalitě a že se intenzivně pracuje na jejím odstranění, někdy i odhadne, kdy by to zase mohlo fungovat. A když jsem dostatečně trpělivý dočkám se i operátora a tomu moho poruchu i případně nahlásit.

Vzpomínám, jak mě kdysi na tlačítkovém telefonu otravovali reklamní SMS. Tak jsem na jednu takovou z recese odpověděl: „Jděte do prdele!“, načež mi přišla od robota vtipná automatická odpověď: „vážený zákazníku, služba jděte do prdele je neplatná“.

Jo, bývaly doby, kdy mě ten robot dokázal i rozesmát.

  • Sdílet: