Petice Zákaz radarů na dálnicích úspěšně pokračuje
automobilismus, svoboda jednotlivce
Je třeba se postavit masivní instalaci radarů na dálnicích, které budou generovat finanční zisky městům a obcím a také se mohou stát prvním krokem v zavádění sociálních kreditů na čínský způsob.
Již pátým dnem pokračuje podepisování elektronické petice Zákaz radarů na dálnicích.
Výběr z komentářů některých signatářů petice:
„Plně souhlasím s názorem, že na dálnice radary nepatří.“
„Nesouhlasím s tím, aby města a obce plnily své kasy tímto novodobým mýtem bez jakékoliv zásluhy.“
„Podepisuji, protože v masivní instalaci radarů na silnicích spatřuji první krok k zavádění sociálních kreditů po vzoru Číny.“
„Souhlasím s textem petice. Z vlastní mnohaleté zkušenosti vím, že po vzoru Německa je nejlepší limity zcela zrušit. Teprve potom se může řidič dostatečně soustředit na bezpečnou jízdu. Radary pouze rozptylují pozornost, dokonce více než reklamní bannery a k bezpečnosti vůbec nepřispívají.“
Přidejte se také, podepsat petici můžete ZDE. A nezapomeňte sdílet na sociálních sítích.
Text petice:
My, svobodní občané České republiky žádáme všechny poslance, senátory a další ústavní a vládní činitele k urychlenému přijetí zákona, který zajistí ZÁKAZ provozu a instalaci RADARŮ NA DÁLNICÍCH.
Je naprosto skandální, že ministerstvo dopravy schválilo na nově vybudované dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem několik úseků s měřením průměrné rychlosti!
Radary na dálnicích nemají jakékoliv opodstatnění, poněvadž ze své podstaty jen omezují a šikanují řidiče namísto dosažení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu. Argument zvýšení bezpečnosti instalací radarů na dálnicích je zcela mylný, což prokázal tzv. Montanský paradox, kdy na konkrétní dálnici americké Montaně první polovině roku 1999, kdy platila zcela neomezená rychlost, zemřelo mnohem méně lidí než na stejné dálnici v prvním pololetí roku 2000, kdy platil limit 120 km/h.
Ohrožením bezpečnosti na dálnicích je ve skutečnosti bezohledná jízda (nezávisí na rychlosti motorového vozidla) a nezkušenost řidičů.
Navíc v sousedním Německu, kde je na dálnicích neomezená rychlost, v roce 2020 zahynulo na silnicích méně než v sousední Francii, kde jsou radary na dálnicích instalovány (v Německu žije o 16 milionů lidí víc).
Při zavedení úsekového měření radarů na dálnicích dojde ze strany řady řidičů ke snížení reálné rychlosti výrazně pod 130km/hod. z důvodu „obavy z překročení rychlosti“, kdy vozidlo jedoucí rychlostí 110km/hod. bude předjížděno většinou řidičů maximálně 120km/hod. v důsledku z obavy překročení rychlosti, což povede ke zpomalení dopravy na dálnici, jak již dnes zažíváme při předjíždění jednoho kamiónu druhým.
Ve skutečnosti velkou motivací pro zavádění radarů jsou finanční prostředky do rozpočtů měst. Pokuty z radarů generují zajímavé zisky městům a obcím, kterým takto bezpracně proudí finanční prostředky.
Proto jsme zásadně proti provozu a instalaci radarů na dálnicích.