Pan Hřib a šikana automobilistů v Praze
Pokrokářské vedení pražského magistrátu
Vítězná ODS v Praze vybrala do vedení odboru dopravy na pražském magistrátu zástupce Pirátů, kteří se netají svým „osobitým přístupem“ k osobní automobilové dopravě.
Pan Hřib kandiduje na předsedu Pirátské strany, podívejme se na výsledky jeho neúnavné práce 1. náměstka primátora hl. města Prahy na pražském magistrátu, kde má na starosti dopravu.
Pod vedením pana Hřiba v Praze dochází na pražských páteřních komunikacích k neustále se stupňující šikaně řidičů.
Vyberu jen jednu jedinou velice oblíbenou aktivitu za úřadování pana Hřiba: Záměrné rušení jízdního pruhu při existenci dvou jízdních pruhů v jednom směru.
A jak se taková změna uskuteční (nejčastěji po skončení letních prázdnin)?
Jednoduše. Z pravého jízdního pruhu vytvoříme odbočovací anebo zřídíme v pravém jízdním pruhu parkovací místa, popřípadě instalujeme cyklopruhy doplněné krásnými zelenými balustrádami. A to i přesto, že v dané lokalitě je dostatek parkovacích míst v přilehlých uličkách nebo možnost volby jiné cyklotrasy.
Z úst současných pirátských (a dalších) pokrokářů ve vedení odboru dopravy slyšíme libozvučný termín jako je „zklidňování dopravy“. Někteří řidiči pak při řešení některých stresových situacích vyvolaných takovým „zklidněním“ bouchají jak saze, ale možná to je právě cílem. Řidiče otrávit, znechutit a hlavně odradit od řízení.
Nejde přece o zlepšování průjezdnosti, vyšší plynulosti a tvorbu racionálních investic do rozvoje dopravní infrastruktury, ale o moderní pokrokový přístup řešení dopravy v Praze.
Jak takový moderní přístup vypadá, je vidět na řešení dopravní průjezdnosti křižovatky Pod Kaštany x Pelléova na Praze 6 uskutečněné na podzim 2023. Jde o klasický příklad sociálního inženýrství a neodbornosti pirátského vedení dopravy v Praze.
Byl zrušen pravý jízdní pruh (změna pravého jízdního pruhu na odbočovací), což způsobuje špatnou průjezdnost, v době silnějšího provozu ucpávání vozidel v jednom zbylém pruhu, do kterého se přiřazují vozidla z ulice Pelléova. Dochází tak k nebezpečným situacím, jak je zřejmé na tomto videu:
Když jsme se spolu s dalšími občany obrátili prostřednictvím petice STOP ŠIKANĚ ŘIDIČŮ na Praze 6 (výše uvedená křižovatka spadá do městské části Prahy 6) proti drastické změně podoby této křižovatky (včetně dalších dopravních omezení), byla písemná odpověď úředníka dotyčné městské části následující:
„Ulice Pod Kaštany – jde o MK I. třídy v gesci Magistrátu hl. m. Prahy, nikoliv ÚMČ Praha 6, proto nebudeme toto řešení podrobněji komentovat. Pouze připomeneme, že před úpravou mohla vozidla, jedoucí ve směru ke Kulaťáku po hlavní pozemní komunikaci, užívat oba pruhy, tedy i levý, tudíž tento nebyl určen pro zařazování vozidel projíždějících Pelléovou od Milady Horákové. Nicméně uznáváme, že zařazování těchto vozidel bylo snazší, než dnes. Na druhou stranu úzká ulice Pelléova není dimenzována na zátěž, která skrze ní zejména v ranní špičce proudí. Většina aut pak směřuje k Vítěznému náměstí, přestože mohla zůstat na Milady Horákové a na Kulaťák projet prostřednictvím Svatovítské. Jde tedy převážně opět o zbytnou tranzitní dopravu, jež hledá alternativní trasy po vedlejších komunikacích.“
Vyjádření dotyčného úředníka je úsměvné, protože doporučení o využívání ulice Milady Horákové s následným odbočením na Vítězné náměstí přes ulici Svatovítskou je geniální rada. Průjezd přes Vítězné náměstí doprovázejí obří kolony nejen ve špičce, ale i v průběhu celého dne.
Malá poznámka k pravomocem v dopravě mezi jednotlivými městskými částmi a magistrátem. Hlavní tahy a páteřní komunikace má v gesci (rozhoduje) magistrát, kdežto dopravní změny na vedlejších (malých) komunikacích si mohou rozhodovat jednotlivé městské části.